FAQ

Stichting Parvati is in september 2011 opgericht door Jamilah Mohuddy. Dit initiatief kwam voort uit een verblijf van enkele maanden in de plaats Puducherry in India. Kort na terugkomst in Nederland, kwam de stichting tot stand doordat duidelijk werd dat er veel meer effectievere hulp gegeven kon worden dan dat er tot nu toe aanwezig was.

Stichting Parvati bestaat uit vier bestuursleden en één projectleider in India:

• Jamilah Mohuddy – Oprichter en Voorzitter
  • Rahima Ali Mohamed – Vice-Voorzitter
  • Emet Taskin – Bestuurder
  • John Bosco – Projectleider

Stichting Parvati is transparant. Je kan precies achterhalen wat er met het geld is gebeurd en hoe het van belang is geweest voor het kind of voor een project. Investeren in educatie is altijd zinvol en helpt iemand op weg naar een betere toekomst die hij of zij voorheen nooit zou kunnen hebben gehad.

Als je ervoor heb gekozen om een kind te sponsoren, blijft er per EUR 20, één euro achter voor Stichting Parvati. Als er wordt gekozen om een eenmalige bijdrage te geven, dan wordt daarvan ook één euro achterhouden. Het maakt niet uit hoe hoog dat bedrag is.

Dit is niet voor persoonlijk gebruik, maar voor de administratieve en extra kosten die erbij komen kijken.

Voorbeeld: een bestuursrekening bij de ABN AMRO kost per maand EUR 13,53. Daarnaast worden er altijd transactiekosten in rekening gebracht wanneer de bijdragen overgemaakt worden naar India. Stichting Parvati betaalt deze kosten zelf. Andere kosten zijn de jaarlijkse bijdrage voor de website en eventuele extra kosten voor de notaris, wanneer de basis activiteiten van de stichting worden uitgebreid.

Toezicht gebeurt voornamelijk door het aanvragen van betaalbewijzen en maandelijkse updates aan John Bosco. Daarnaast kunnen er altijd additionele documenten, zoals het jaarlijks financieel overzicht, worden aangevraagd.

Als je een kind sponsort kan je om de paar maanden een update krijgen in de vorm van tekeningen en rapporten. Soms kunnen we een video gesprek aanvragen en er zijn zelfs mogelijkheden om het kind te bezoeken (onder begeleiding).
Als je een (eenmalige) gift doet, dan kan je op de hoogte worden gehouden van de voortgang van dat specifieke project.

Elk kwartaal sturen wij een nieuwsbrief naar geïnteresseerden en bestaande sponsors. Wilt u hier ook aan toegevoegd worden? Meldt u dan aan via ons contactformulier en like ons op Instagram en Facebook

Neem contact met ons op

Neem gerust contact met ons op over onze organisatie of onze diensten. We nemen zo snel mogelijk contact met u op.